خانه کارشناسی ارشد انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی شرکت کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت نموده اند، در صورت کسب حدنصاب لازم می توانند با رعایت ضوابط تعیین شده اقدام به ثبت کد رشته های مورد نظر خود از طریق سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت نمایند.

 

فرآیند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل پذیرش داوطلبان به شمار می آید. وضعیت نهایی افراد (پذیرش یا عدم پذیرش در کد رشته های انتخابی) به تراز علمی کسب شده و نحوه انتخاب رشته آن ها بستگی خواهد داشت. بدیهی است که برای انجام یک انتخاب رشته درست، داوطلبان می بایست با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از شرایط، زمان و نحوه انجام انتخاب رشته آگاهی یابند که در ادامه این مقاله به شرح جزئیات مربوطه خواهیم پرداخت.

 

✅لینک مستقیم انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

 

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از طریق سایت sanjeshp.ir و بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون، مشخص خواهد شد.

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

با انتشار نتایج ارشد وزارت بهداشت، مهلت ثبت کد رشته محل های مورد نظر داوطلبان آغاز خواهد شد. تمامی متقاضیانی که حدنصاب علمی لازم را کسب کرده یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در دوره های روزانه (عادی)، شهریه پرداز و یا دانشگاه آزاد شده باشند، می توانند پس از اعلام نتایج این آزمون نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام نمایند.

 

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، بعد از اعلام نتایج اولیه و از طریق سایت sanjeshp.ir اعلام خواهد شد. پس از آن نیز با تعیین تمدید مهلت برای بازماندگان، زمان مجددی در نظر گرفته می شود که هنوز تاریخ دقیق آن برای سال 1403 مشخص نیست. بعد از اعلام نتایج اولیه این آزمون، اطلاعات مربوط به زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از طریق این مقاله و کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

اولین گام برای انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳، آگاهی از تمامی رشته محل های ارائه شده، آشنایی با شرایط دانشگاه های دولتی و شهریه پرداز و… می باشد، که دستیابی به این اطلاعات از طریق دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته میسر می شود. به دلیل عدم انتشار دفترچه راهنمای این آزمون برای سال 1403، لینک دفترچه راهنمای سال گذشته در ادامه همین مقاله قرار داده شده است.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ (به محض انتشار فعال می شود)

نحوه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

حداکثر تعداد انتخاب رشته ها بر اساس تعداد دانشگاه ها و مراکز پذیرنده همان رشته خواهد بود. در ادامه مراحل گام به گام درج کد رشته ها در سایت انتخاب رشته وزارت بهداشت ارائه شده است.

  • ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir و انتخاب گزینه “کارشناسی ارشد” و سپس کلیک بر روی گزینه “ارشد” از منوی سمت راست موجود در سایتمرحله اول انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت
  • کلیک بر روی عبارت “انتخاب رشته – محل / ویرایش انتخاب ها”مرحله دوم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت
  • انتخاب مجدد گزینه “انتخاب رشته – محل / ویرایش انتخاب ها”

مرحله سوم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

  • پس وارد نمودن کدرهگیری خود می توانید اطلاعات مربوط به انتخاب رشته را مشاهده نمایید.

مرحله چهارم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

بعد از اطمینان از اولویت بندی و انتخاب خود به ترتیب از شماره یک، اولین دانشگاه مورد نظر را وارد کرده و سپس تا انتها به همین ترتیب فرم را تکمیل نمایید. در فرآیند انتخاب رشته چنانچه نیاز به جابجایی یا حذف کد رشته ای را احساس کردید، به آسانی می توانید از گزینه “جابجایی” یا “حذف” استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که این عمل پیش از فشردن گزینه “ثبت نهایی” امکان پذیر است و بعد از کلیک بر روی این گزینه امکان جابجایی یا حذف وجود نخواهد داشت.

6 نکته مهم انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

  • اولین گام یک انتخاب رشته مطلوب، مطالعه دقیق و موشکافانه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 است. در این دفترچه دو دسته اطلاعات وجود دارد که بخش اول آن مربوط به ضوابط آزمون، انواع دانشگاه های پذیرنده، روش گزینش دانشجو، نحوه انتخاب رشته محل ها، شرایط و ضوابط برخی از دانشگاه ها و… می باشد.
  • در بخش دوم نیز جداولی که شامل کد رشته محل ها است، در اختیار داوطلبان قرار گرفته و مرکز سنجش آموزش پزشکی ظرفیت پذیرش در تمامی رشته های موجود در دفترچه را مشخص کرده است. بنابراین اگر نمره کل داوطلب کمتر از حدنصاب رشته محلی باشد، مجاز به انتخاب آن نخواهد بود.
  • داوطلبان جهت انجام فرآیند انتخاب رشته باید اطلاعات کارنامه اولیه خود را به دقت مطالعه نمایند، چرا که انتخاب های ایشان بایستی بر اساس تراز، سهمیه و سایر موارد مندرج در کارنامه باشد. همچنین توصیه می شود که افراد به اولویت ها و علایق خود توجه کامل داشته و ترتیب خاصی را که متأثر از موارد مذکور است، برای چینش کد رشته محل ها در نظر بگیرند.
  • توصیه می شود که متقاضیان پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته، تمامی اولویت های خود را به ترتیب بر روی کاغذ ثبت نمایند. با توجه به این که تحصیل در دوره های مجازی، شهریه پرداز، واحد های دانشگاه آزاد و مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان مشهد از طریق پرداخت شهریه امکان پذیر می باشد، متقاضیان باید توجه لازم را نسبت به انتخاب این دانشگاه ها مبذول نمایند.
  • نکته ای که لازم است در این بخش به آن اشاره داشته باشیم این است که تغییر رشته، انتقال و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ممنوع است، بنابراین تاکید می شود که در انتخاب رشته محل ها نهایت دقت را داشته باشید. اگر پس از پایان ثبت انتخابات خود، متوجه وجود مشکل یا خطایی در لیست انتخاب رشته شدید، می توانید در فرصت هایی که برای ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است، نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.
  • یکی دیگر از مواردی که داوطلبان می بایست به آن توجه کافی و لازم را داشته باشند میزان شهریه می باشد. از آنجایی که پذیرش در دوره های روزانه منوط بر کسب رتبه و تراز لازم می باشد، متقاضیان درصورت عدم کسب این نتیجه می بایست با آگاهی از شهریه دانشگاه های مختلف و متناسب با بودجه خود دانشگاه مورد نظر را انتخاب نمایند.

مشاوره انتخاب رشته

لازم است بدانید انتخاب رشته درست تلاش شما در آزمون را به ثمر می نشاند بنابراین بهتر است به سری نکات زیر توجه فراوان داشته باشید.

  • با توجه به اینکه انتخاب رشته و ویرایش اطلاعات آن همزمان صورت می گیرد، حتما تمامی کد رشته ها و اولویت های انتخابی خود را بررسی کنید تا پس از پایان زمان انتخاب رشته به مشکل برنخورید.
  • در صورتی که کد رهگیری خود را فراموش کرده اید از قسمت بازیابی کد رهگیری ان را مجددا دریافت کنید چراکه بدون آن به پروفایل خود وارد نخواهید شد.
  • دقت داشته باشید که مجاز به انتخاب رشته شدن به منزله قبولی شما در انتخاب رشته نمی باشد و فقط نشان دهنده کسب حد نصاب آزمون کتبی داوطلبان می باشد.
  • برخی دانشگاه ها اعم از ارتش، بقیه اله، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، مرکز قلب شهید رجایی و موسسه سرم سازی رازی، از شرایط و مقررات خاص خود برخوردار است که لازم است پیش از گزینش آنها به سایت این مراکز یا دفترچه انتخاب رشته ارشد پزشکی مراجعه کرده و از تمامی ضوابط آن آگاه شوید.
  • چنانچه متقاضی انتخاب دانشگاه های شهریه پرداز هستید، حتما باید هنگام نام نویسی برای آن کارت اعتباری خریداری کرده باشید در غیراینصورت درخواست شما پذیرش نخواهد شد.
  • داوطلبان برای انتخاب گرایشات مختلف رشته می بایست به دانشگاه پذیرنده مراجعه کنند.
  • هیچ یک از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بورسیه نخواهند شد.

 

سوالات متداول

1- فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

زمان انجام این فرآیند بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون خواهد بود که احتمالا در مرداد ماه ۱۴۰۳ می باشد.

2- هر متقاضی مجاز به انتخاب حداکثر چند کدرشته در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می باشد؟

بسته به این که داوطلب در آزمون چه رشته ای شرکت کرده و ظرفیت دانشگاه ها برای رشته مورد نظر چه میزان می باشد، حدنصاب انتخاب هر داوطلب با دیگری متفاوت است.

3- برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ از چه طریقی باید اقدام کرد؟

داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir و بر اساس راهنمای ارائه شده در این مقاله می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ نظر
  1. محمد

    سلام خسته نباشید
    من کارشناسی مهندسی پزشکی دارم
    ایا میتونم رشته های دیگه شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شما تنها برای رشته های احراز شده با رشته تحصیلی خود امکان ثبت نام دارید.

  2. فریال

    وقت بخیر، به نظرتون با رتبه ۱۸ مهندسی پزشکی و نمره کل تراز ۵۴.۷۷ و نمره کل علمی ۴۷.۱۱۶ روزانه شیراز قبول میشم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شانس شما برای این رشته و دانشگاه متوسط می باشد.

  3. اکبر حفظی

    سلام و عرض ادب
    لطفا تمدید انتخاب رشته رو اعلام کنین فرصت
    محدود و سرعت اینترنت کم.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت انتشار اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته بلافاصله در سایت ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

  4. امیر

    سلام من نتونستم انتخاب رشته کنم. تمدید میکنن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      تا کنون اطلاعیه مبنی بر تمدید انتخاب رشته منتشر نشده است.

  5. مریم

    سلام.رشته روانشناسی شرکت کردم،مجاز شدم ولی گزینه ای برای دانشگاه آزاد ندیدم،برای انتخاب دانشگاه آزاد چه باید کرد؟مشهد

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      در دفترچه منتشر شده انتخاب رشته وزارت بهداشت، کد رشته تمام دانشگاه ها از جمله سراسری و آزاد وجود دارد.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد